21
apr

De boterham/havermoutmuffin van de blogger

Ik kook op dit moment zeker 4 avonden per week iets, dat geïnspireerd is door een van mijn favoriete foodblogs. Ik zeg vaarwel tegen apps als Appie en Jumbo receptenshaker en hallo tegen Chicks love food en Uit Pauline’s Keuken. Beide zeer succesvolle blogs over gemakkelijk, lekker en gezond eten. Als zij zeggen dat Zonnatura geweldige producten heeft, dan geloof ik dat.

En dat geloven is het magische woord. Ik heb alle reden om mijn favoriete bloggers te geloven. Zij vinden namelijk dezelfde dingen belangrijk als ik. In dit geval is dat gezond en lekker eten, zonder dat het veel tijd kost.

Het zijn echte mensen van mijn generatie met een gezin, vrienden en een druk leven. Ze zien er sympathiek en verzorgd uit, maar wel ‘girl next door’. Het zouden vriendinnen van me kunnen zijn. En mijn vriendinnen geloof ik. Als zij lekker gekookt hebben met biologische bulgur van Zonnatura, koop ik het ook een keer.

Bloggers, vloggers of andere social influencers worden dan ook regelmatig ingeschakeld om bijvoorbeeld nieuwe producten te lanceren of merkbeleving te verstevigen. Er zijn bureaus die zich alleen maar bezighouden met het opzetten van campagnes via social influencers. Dat is niet voor niets, die geloofwaardigheid is goud waard voor merken.

Social influencers moeten om succesvol te blijven die geloofwaardigheid koesteren. Het is daarom belangrijk dat ze geen ‘sellouts’ worden en alleen producten en merken aanprijzen waar zij écht in geloven. Ik wil graag zien dat het zoontje van Elise (CLF) die havermoutmuffin eet. Maar als ze de week erna snoep bomvol suiker en kunstmatige kleurstoffen promoot, ga ik twijfelen.

Social influencers kunnen goed brood (of havermoutmuffins) verdienen als ze authentiek blijven. Daar houden we van, we zijn zelf namelijk ook echte mensen.

Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
Reacties ( 0 )