02
jul

Hier krijg ik het nou warm van

29 juli ga ik naar een festival, maar deze week is het voor mij al begonnen. De beleving die ze bij Tomorrowland in het ticket hebben gestopt is al echt te gek! Het doosje met het ticket doet Tomorrowland al jaren. Daarom keek ik al een tijd uit naar het moment dat hij bij mij op de mat zou vallen.

Via de post kreeg ik mijn ticket of eigenlijk mijn armband, waarmee ik toegang krijg tot het beste festival van de wereld. Het doosje ziet er van de buitenkant mysterieus uit,  ik maak het direct open.

melodiaopen

Binnenin zit een briefje met een strikje er omheen. De armband geeft mij toegang tot het festival en het draaiknopje moet ik aan de achterkant vastdraaien om het muziekdoosje aan te zetten. Dit doe ik natuurlijk als eerste, omdat ik het helemaal wil beleven zoals het bedoeld is. Ik geef een draai aan het knopje en weer wordt een van mijn zintuigen geprikkeld. Man, het is nu al echt supergoed! Ik pak het briefje en doe het strikje eraf. Op het briefje staat dat ik de armband die erbij zit online moet activeren om ook echt toegang te krijgen tot het festival.

melodia

De armband is niet alleen de eyecatcher van het doosje en het toegangsbewijs, maar je kunt hier ook mee betalen nadat je hem hebt opgeladen met ‘pearls’. Bovendien word je direct lid van de Tomorrowland community, met mensen die je ontmoet op het festival kun je connecten.

Door dit ticket op deze manier te ontwerpen en op te sturen genereren ze ontzettend veel free publicity. Iedereen die dit ontvangt wil dat natuurlijk aan de hele wereld laten weten via social media. Als je nu op #tomorrowland zoekt, dan zie je dit al honderden keren voorbij komen.

Persoonlijk vind ik dit mooi voorbeeld van een effectieve samenwerking tussen online en offline. De fysieke uitnodiging is echt onderscheidend in vergelijking met de e-tickets die je meestal ontvangt. Hier wordt veel meer waarde aan gehecht en geeft enorm veel beleving. Iets wat voor het succes van Tommorowland van levensbelang is. Toch wordt er optimaal gebruik gemaakt van de online mogelijkheden met het creëren van de community (ook belangrijk onderdeel van de beleving) en in praktische zin met online betalen.

Ik heb er nu al ontzettend veel zin in!

Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone
Reacties ( 0 )