Category: Marketing

26
mei

Wij doen soms te gewoon

Creative online content management, brand activation strategy of een customer loyality program, wat klinkt het allemaal fantastisch. Ik moest er altijd een beetje om lachen, van die snelle reclamejongens die niets anders doen dan dit soort termen aan elkaar plakken tot zinnen die niemand begrijpt. Reclamejongens mag ik eigenlijk ook al niet zeggen; we hebben het over een senior brand activation specialist of een customer loyality expert.

Lees verder..

20
jan

Let’s play hard to get

De verboden vrucht is de ultieme verleiding. Hoe lastiger het is om iets te krijgen, hoe groter de behoefte wordt. Menig vrijgezel past het regelmatig toe: weinig interesse tonen, niet te snel reageren op berichtjes en laten blijken dat je gewild bent door anderen. Hard to get spelen, ofwel het creëren van schaarste, kan een zeer succesvolle versiertactiek zijn. Het menselijk brein wordt namelijk enorm getriggerd door schaarste.

Lees verder..

06
jan

5 Goede voornemens

Het is 6 januari, zoals elk jaar heb ik weer volop goede voornemens. Stoppen met roken heb ik jaren geleden al gedaan, maar er blijft genoeg over. In goede conditie komen en blijven, nieuwe uitdagingen opzoeken et cetera. Voornemens die eigenlijk goed door te vertalen zijn naar je communicatie.
Lees verder..