BLOG

03
feb

Inhakers

Het jaar is net begonnen en er zijn weer volop bijzondere dagen. Allemaal kansen om je als bedrijf te laten zien in de diverse media met een inhaker. Een goede inhaker wordt veel en snel gedeeld en je bereikt er een grote groep mensen mee. We herinneren ons natuurlijk allemaal de geniale inhaker van Calvé van afgelopen zomer.Lees verder..

27
jan

De rush van de pitch

Er is al veel over gepubliceerd, zoals deze strip ‘pitches can be bitches’ gemaakt door Bart Aalbers voor Adformatie enkele jaren geleden. Ik vind het hilarisch en herkenbaar, maar eerlijk gezegd ben ik dol op pitches. Iedereen staat op scherp, alles wordt uit de kast gehaald, maar vooral dat winnen. Het is de ultieme erkenning, je bewijst dat je het verdient om voor die mooie klant te werken.Lees verder..

20
jan

Let’s play hard to get

De verboden vrucht is de ultieme verleiding. Hoe lastiger het is om iets te krijgen, hoe groter de behoefte wordt. Menig vrijgezel past het regelmatig toe: weinig interesse tonen, niet te snel reageren op berichtjes en laten blijken dat je gewild bent door anderen. Hard to get spelen, ofwel het creëren van schaarste, kan een zeer succesvolle versiertactiek zijn. Het menselijk brein wordt namelijk enorm getriggerd door schaarste.

Lees verder..

13
jan

Sepp

De klus is geklaard, de identiteit staat en de vormgeving is tot in de details geperfectioneerd. Mijn zoon Sepp is geboren. 19 december ben ik vader geworden van de knapste en best vormgegeven baby van de hele wereld. Ik heb een paar blogs geleden geschreven over het ontwerp van het geboortekaartje en dit is het resultaat:Lees verder..

06
jan

5 Goede voornemens

Het is 6 januari, zoals elk jaar heb ik weer volop goede voornemens. Stoppen met roken heb ik jaren geleden al gedaan, maar er blijft genoeg over. In goede conditie komen en blijven, nieuwe uitdagingen opzoeken et cetera. Voornemens die eigenlijk goed door te vertalen zijn naar je communicatie.
Lees verder..

16
dec

Een goed doel

Soms is een sponsorproject té leuk om te laten liggen. Toen Bas en Alexander van Hibernate bij ons op de stoep stonden om hun Sheltersuit te laten zien was iedereen direct enthousiast. Hier moesten we wat mee doen!Lees verder..

09
dec

The holidays are coming!

Het is pas echt kerst als de Coca Cola truck via de tv je woonkamer binnenrijdt. Ik denk dat bijna iedereen een warm gevoel krijgt bij die commercial. Coca Cola is onlosmakelijk verbonden met kerst. En dat komt niet alleen door de commercial, wist je dat de Kerstman zoals wij hem kennen vormgegeven is door Coca Cola? Lees verder..

02
dec

Wel of niet afbreken?

Het afbrekingsteken, in het kort: het ‘streepje’ genoemd, is de underdog onder de leestekens. Is dit terecht of wordt deze niet goed begrepen?Lees verder..

25
nov

Clownspiet

Grafisch vormgever ben je niet van 9 tot 5, maar 24/7. Bij alles wat ik zie op straat of op TV, maak ik onbewust een analyse van de vormgeving. Ik word erg enthousiast van mooie dingen en net zo jammer vind ik het als de uitvoering niet lekker in elkaar zit.Lees verder..

20
nov

Wat trekt nou echt de aandacht?

Een etensrest op de tanden of een spelfout in de header, alle aandacht gaat naar dat ene foutje, waardoor de rest over het hoofd wordt gezien.Lees verder..