BLOG

17
nov

Net afgestudeerd? Wij zoeken een Grafisch Ontwerper!

Ter uitbreiding van ons team, zijn wij op zoek naar een Grafisch Ontwerper.Lees verder..

10
sep

(H)eerlijk delen

Een hogedrukreiniger of partytent gebruik je niet vaak. Zelfs de auto staat bij veel mensen vaker voor de deur dan dat hij rijdt. Waarom delen we niet vaker spullen met elkaar? Airbnb en BlaBlaCar zijn bekende voorbeelden van de opkomende ‘deeleconomie’, waarbij online media een belangrijke rol spelen. Samen hebben we meer en kunnen we meer. Ook op culinair vlak valt er van alles te delen. Niet alleen om geen restjes over te houden, maar ook om te verbinden en te ontdekken.Lees verder..

27
aug

Voor niets gaat de zon op

Deze week zag ik op Facebook een bericht voorbij komen van social influencer Pauline Weuring van Uit Pauline’s Keuken waar ik al eerder over schreef. In de blog legde ik uit dat een succesvolle social influencer goed geld kan verdienen door samen te werken met relevante merken. Precies om die reden krijgt zij nu veel kritiek. Ze zou haar authenticiteit verliezen door samenwerkingen aan te gaan met o.a. Hüttenkäse en IKEA.Lees verder..

22
jul

Vacature: Grafisch Ontwerper

Ter uitbreiding van ons team, zijn wij op zoek naar een Grafisch Ontwerper.Lees verder..

02
jul

Hier krijg ik het nou warm van

29 juli ga ik naar een festival, maar deze week is het voor mij al begonnen. De beleving die ze bij Tomorrowland in het ticket hebben gestopt is al echt te gek! Het doosje met het ticket doet Tomorrowland al jaren. Daarom keek ik al een tijd uit naar het moment dat hij bij mij op de mat zou vallen.Lees verder..

18
jun

De stage van de mbo’er

Het vinden van de juiste stageplek kan erg lastig zijn, vooral als je te maken krijgt met de stereotypen die algemeen bekend zijn. Vaak wordt gedacht dat de jongeren van nu lui, ongeïnteresseerd en niet gemotiveerd zijn. En zeker die van het mbo, daar is helemaal niks mee te beginnen. Natuurlijk is dat klinkklare onzin en zijn mbo’ers ook best leuke mensen die heus wel weten wat aanpakken is.Lees verder..

04
jun

Hoax?

De nieuwe Holy Soda commercial met Arie Boomsma al gezien? Zo nee, dan heb je pech! De reclame waar de hunk niet alleen in een ontbloot bovenlichaam is te zien, maar dankzij het ‘100% natuurlijke goedje’ zelfs over water kan lopen is alweer van de buis gehaald.

Lees verder..

26
mei

Wij doen soms te gewoon

Creative online content management, brand activation strategy of een customer loyality program, wat klinkt het allemaal fantastisch. Ik moest er altijd een beetje om lachen, van die snelle reclamejongens die niets anders doen dan dit soort termen aan elkaar plakken tot zinnen die niemand begrijpt. Reclamejongens mag ik eigenlijk ook al niet zeggen; we hebben het over een senior brand activation specialist of een customer loyality expert.

Lees verder..

12
mei

Karakter

Gisteren bestond Grolsch 400 jaar. Ze hebben daarmee ook hun nieuwe slogan gelanceerd: “400 jaar karakter”. Ik vind het een mooi woord “karakter”. Daar ben ik ook altijd naar op zoek bij het ontwerpen van een nieuwe identiteit of huisstijl.Lees verder..

30
apr

Een schat aan grafische geschiedenis

Onlangs verscheen het nieuwe magazine van de Bijenkorf ‘Inspiration’. Wat mij gelijk opviel was de cover van het blad. Geen foto van een topmodel of hip kledingstuk op de cover, maar een grafisch statement. Het iconische logo van de Bijenkorf uit 1953(!) knalt van het feestelijke omslag af.Lees verder..